سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چشمانم باز بود .. امّا

جمعه 93 تیر 20 ساعت 4:47 عصر

 

همیشه برای اتفاقاتی که به یکباره در اطرافمان می افتد می گوئیم چشممان را باز کردیم دیدیم فلان اتفاق افتاد ، یا فلان زمان از دست رفت یا فلان شخص را از دست دادیم ...

امّا این بار تا خواستم به این جمله فکر کنم متوجه شدم نه اتفاقا چشمانم باز بود و از فرصت استفاده نکردم و همین چیزی که به کنایه و اشاره به همدیگر می گوئیم ، امسال ماه رمضان مزه ندارد ، نداشت ، نفهمیدیم چه شد ، یا بیشتر اوقات می گفتیم ماه رمضان هم چشم سفید کرده و نمی رود ..

امّا انگار امسال با اینکه نیمی از ماه گذر کرده، هلال دارد کامل می شود و ما هنوز درگیر اوضاع مشوش و پر پیچ و خم زندگی روزمره  هستیم ، اینکه کدام بدهی را و کدام طلب را جا به جا کنیم تا امورات مان طی شود ، یا اینکه از چه راهی بهتر می شود درآمد زائی کرد ..

گفتم درآمد زائی ، دیدم انگار رمضان نه انگار عده ای را زودتر از خواب غفلت بیدار می کند امّا غفلت اینکه از همکار خود عقب نماند حالا کاری به موضوعات شغلی ندارم ولی باز این جماعت به خواسته ی خود می رسند و سه وجبی را بر نیم وجب اندوخته ی خود می افزایند  ..

ولی ما از ماه رمضان به سراغ سریالهایش هم نمی رویم !!!

آخر چرا فیلم و سریال که خوراک خوبی است برای سرگرمی در این شبها، خخ .. سوای از اینکه اصلا هیچکدامش موضوعیتی با ماه مبارک ندارد همه اش کپی سریال های خارجی است (modern family) نیست که ما اصلا نه فرهنگی و نه اسلامی و حتی نویسنده ای در مملکت مان نداریم ، آنقدر فقیریم که باید برای سریال ماه رمضان مان هم به فرهنگ غنی غرب دست اندازی کنیم !!! بگذریم این هم از سریال ها ؟

کسی که روزه خواری نمی کند !@

انگار عده ای لبهای خشکیده و صورت های کبود عرق ریزان و چشمان خمار و جسمهای بی حسّ و جان بخشی از ملّت را نمی بینند که آخر اینها مگر با خودشان مشکل دارند ، چرا به این حال و روز رسیده اند ؛ و نگاه با کنایه ی دخترک تازه به تکلیف رسیده ای که با اشاره به مادر خود می گوید مگر ماه رمضان نیست؟ پس چرا عده ای در این گرمای عرق ریزان با خیال راحت به روزه خواری در ملاء عام مشغولند (یکی آب و یکی سیگار ، یکی بستنی و خانم بی حجابی که با افتخار قوطی رانی را بالا رفته و با فشار دنبال آخرین تکه های آن می گردد) ؛ که در این حین مادر با اشاره و پوزخند به آنان دست دختر خود را می گیرد و به سوی خانه روانه می شوند ..

امّا بعد ..

تا دیر نشده باید جنبید و محافل و مجالس دعا و مناجات را از دست نداد ، چون که این نیز بگذرد ..

پ.ن: بکوش تا حسرت ماه خدا به دلت نماند



قلم نگار : محمد | بیسیمچی [ قلم]


سنگر پشتیبانی

اگه جنگ بشه میری؟!
\کوک کن ساعت خویش\
انقلاب به حاشیه رفته !
ضرورت یک انقلاب رسانه ای
به یاد مجنون ..
[عناوین آرشیوشده]