سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخابات وسیله ناامیدی دشمن

پنج شنبه 90 اسفند 4 ساعت 6:46 عصر
من خواهش می‌کنم همیشه، در همه‌ى دوران‌ها، انتخابات‌ها را وسیله‌اى قرار بدهید براى قوت ملى، براى افزایش اقتدار ملى؛ نه براى تضعیف نظام و تضعیف آبروى ملت. جنجالهائى که بعضاً از طرف بعضى از احزاب و گروه‌ها و جریانهاى سیاسى و جناحهاى بداخلاق در اطراف انتخابات می‌شود، تضعیف کننده‌ى کشور و ملت و نظام است. جناحهاى مختلف، جریانهاى مختلف، گرایشهاى مختلف، با شوق و ذوق و علاقه‌مندى همه‌ى عواملشان را بسیج کنند و انتخابات را به عنوان یک هدف عالى، هدف خوب، هدف شیرین مورد توجه قرار بدهند و به دعوا و جنجال و اهانت و پنجه به روى هم کشیدن قضایا را نکشانند. انتخابات را وسیله‌اى بکنید براى اینکه دشمنان را ناامید بکنید و ان‌شاءاللَّه این انتخابات هم مثل بقیه‌ى انتخابات‌ها مایه‌ى عزت روزافزون اسلام باشد.

امام خامنه ای؛86/6/31؛دیدار مسئولان نظام‌



  • اصل کلام: امام خامنه ای
  • قلم نگار : محمد | بیسیمچی [ قلم]

    به اختلاف دشمن شادکن دامن نزنید

    پنج شنبه 90 اسفند 4 ساعت 6:44 عصر
    توصیه این‌جانب به جریان‌ها و گروه‌ها و احزاب سیاسى آن است که بحث دل آزار برنده و بازنده را به کنار بگذارند و به اختلافات دشمن شاد کن دامن نزنند، برنده‌ى این انتخابات ملت است و همه‌ى کسانى که در انتخاب شرکت داشته‌اند اعم از آن‌ها که خود یا نامزد مورد علاقه‌شان راى آورده یا نیاورده‌اند، همه برنده‌اند، بازنده‌ى این انتخابات، امریکا و صهیونیسم و دشمنان ملت ایرانند همه با همدلى به یکدیگر و به دولت خدمتگزار کمک کنید تا گره‌ها یکى پس از دیگرى گشوده شود.

    امام خامنه ای؛82/12/2؛پیام‌ تشکر در پی حضور پرشکوه مردم در انتخابات دوره هفتم مجلس



  • اصل کلام: امام خامنه ای
  • قلم نگار : محمد | بیسیمچی [ قلم]

    انتخابات امتحان الهی است

    پنج شنبه 90 اسفند 4 ساعت 6:43 عصر
    انتخابات یک عرصه‌ى ظهور و بروز وحدت ما، عقلانیت ما، شعور ملى ما می‌تواند قرار بگیرد. بعضى خیال می‌کنند انتخابات، زمزمه‌هاى انتخابات، فضاى انتخاباتى، مایه‌ى اختلاف است؛ نه، می‌تواند مایه‌ى اتحاد باشد؛ می‌تواند تشجیع کننده‌ى به سرعت عمل و پیشرفت باشد؛ با رقابت مثبت. هر گروهى سعى کنند براى خدمتگزارى به این ملت، سهم متناسب با خودشان را که لایق خودشان می‌دانند، به دست بیاورند؛ هیچ اشکالى ندارد. این رقابت مثبت به جامعه نشاط می‌بخشد، ما را زنده‌دل می‌کند، روح جوانى را بر جامعه‌ى ما حاکم می‌کند. در همین انتخابات اگر بد عمل بکنیم، به هم بد بگوئیم، با هم کینه‌ورزى کنیم، به یکدیگر تهمت بزنیم، برخلاف قوانین و مقررات رفتار کنیم، می‌تواند وسیله‌ى سقوط و ضعف و انحطاط باشد؛ دست خود ماست؛ امتحان الهى است.

    امام خامنه ای؛86/7/21؛دیدار کارگزاران نظام



  • اصل کلام: امام خامنه ای
  • قلم نگار : محمد | بیسیمچی [ قلم]

    معمولاً قبل از انتخابات جنجالهایى در کشور به‌وجود مى‌آید که غالباً هم ماهیّت تبلیغاتى دارد. من از همه‌ى قواى سه‌گانه - نمایندگان مجلس، مسؤولان در دولت، مسؤولان در قوّه‌ى قضاییّه - خواهش مى‌کنم سعى کنند فضاى سیاسى کشور را متعادل نگه دارند تا مردم در یک فضاى متعادل به موسم انتخابات برسند. مردم به انتخابات علاقه دارند. آنچه مردم را مى‌رماند، برخى از صحنه‌هاى ناخشنود کننده‌اى است که در سطوح ما به چشم آن‌ها مى‌آید. فضا باید متعادل، منطقى و عقلایى باشد. گفتگوى انتقادى اشکالى ندارد؛ اما گفتگو با هاى و هوى فرق دارد. در مردم‌سالارى اسلامى، گفتگو با عربده‌کشى و چاقوکشى در بعضى از دمکراسی‌ها تفاوت دارد. این‌جا گفتگو مى‌کنند؛ به قول امام، مثل مباحثه‌هاى طلبگى. در مجلس و جاهاى دیگر مباحثه کنند، حتّى بر سر مسأله‌اى دعوا کنند؛ اما کینه از هم به دل نگیرند؛ بعد هم پهلوى همدیگر بنشینند و با هم صحبت کنند. نگذارند اختلاف‌نظر به تنازع برسد. این تنازع موجب فشل و ضعف قوا خواهد شد. دروغ، اهانت، دستگاه‌ها یکدیگر را متّهم کردن، شایعه‌پراکنى، افتراء به رقیب، تحریک عصبیّتهاى گوناگون؛ این‌ها هیچکدام با انتخابات اسلامى سازگار نیست. این خطاب به همه‌ى جناحهاست؛ خطاب به اشخاص یا جناح معیّنى نیست؛ این وظیفه‌ى همه‌ى ماست. همه‌ى جناح‌ها باید این چیز‌ها را رعایت کنند. همه هم در چارچوب قانون حرکت کنند.
    امام خامنه ای؛82/5/15؛دیدار کارگزاران نظام


  • اصل کلام: امام خامنه ای
  • قلم نگار : محمد | بیسیمچی [ قلم]

    پرهیز از تهمت؛تخریب و هتک آبرو

    پنج شنبه 90 اسفند 4 ساعت 6:40 عصر
    از طرف علاقه‌مندان به نامزدهاى انتخاباتى گوناگون، بداخلاقیهاى انتخاباتى، شایسته‌ى ملت ما نیست؛ تهمت زدن آدمهاى مؤمن را، مصونیت‌دار از لحاظ اسلامى و شرعى را؛ در معرض هتک آبرو قرار دادن در شبنامه‌ها، در مطبوعات، در پایگاههاى اینترنتى و غیره، این‌ها اصلاً مصلحت نیست. من به طور جد از همه‌ى کسانى که نسبت به نامزدهاى مختلف علاقه‌مندى‌اى دارند، درخواست می‌کنم، اصرار می‌کنم که این علاقه‌مندى خودتان را از راه تخریب دیگران، اهانت به دیگران، متهم کردن دیگران نشان ندهید. هرچه می‌خواهید، از نامزد مورد علاقه‌ى خودتان تمجید کنید، تعریف کنید؛ اما دیگران را تخریب نکنید. این علامت بدى است.
    امام خامنه ای؛86/10/12؛اجتماع مردم یزد


  • اصل کلام: امام خامنه ای
  • قلم نگار : محمد | بیسیمچی [ قلم]

    <   <<   11   12   13   14   15   >>   >

    سنگر پشتیبانی

    اگه جنگ بشه میری؟!
    \کوک کن ساعت خویش\
    انقلاب به حاشیه رفته !
    ضرورت یک انقلاب رسانه ای
    به یاد مجنون ..
    [عناوین آرشیوشده]