سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماینده باید وجدان سیاسی داشته باشد

یکشنبه 90 اسفند 7 ساعت 10:35 صبح

نماینده باید احساس دلسوزى و وجدان سیاسى داشته باشد. علاوه بر همه‌ى این‌ها - و شاید بتوانم عرض کنم مهم‌تر از همه‌ى این‌ها - این است که متدین باشد. نماینده‌ى متدین است که براى مردم کار مى‌کند. نیتش را خدا مى‌کند؛ مردم فهمیدند، فهمیدند؛ نفهمیدند، نفهمیدند. آن کس که بخواهد کار نکرده‌اى را به رخ مردم بکشد، متدین نیست. نماینده‌اى که متدین است، براى مردم کار مى‌کند، جان مى‌کند، نفس مى‌زند، در تنظیم قوانین، در حفظ اکثریت مجلس و کمیسیون‌ها و براى حضور در کمیسیون‌ها تلاش مى‌کند. کسى فهمید، فهمید؛ نفهمید، نفهمید. اهمیت نمى‌دهد. مى‌خواهد کار کند. این، فایده‌ى تدین نماینده است؛ نماینده‌ى متدین و معتقد به انقلاب، معتقد و پایبند به اصول انقلاب.

امام خامنه ای؛71/1/7؛خطبه‌هاى نماز جمعه تهران‌

 



  • اصل کلام: امام خامنه ای
  • قلم نگار : محمد | بیسیمچی [ قلم]

    چهار شرط اصلی برای یک نماینده

    یکشنبه 90 اسفند 7 ساعت 10:33 صبح

    به نظر من مهم‌ترین شرایط نماینده عبارت است از این‌که متدیّن، کارآمد، دلسوز و شجاع باشد. اگر این چهار شرط در نماینده‌اى جمع شد،‌‌ همان کارى را که شما آرزو و توقّع دارید، انجام خواهد داد. نماینده باید متدیّن باشد. بى‌دینى و بى‌تقوایى چیز بدى است؛ هرجا باشد، انسان را آسیب‌پذیر مى‌کند. اگر در جاى حسّاس باشد، آسیب‌پذیرى آن بسیار گران تمام خواهد شد. نماینده باید کارآمد هم باشد. بعضی‌ها متدیّن هستند، اما از آن‌ها کارى ساخته نیست. باید به‌گونه‌اى باشند که بتوانند وظایفى را که بر عهده‌شان قرار دارد، انجام دهند.
    سوم این‌که دلسوز مردم - بخصوص طبقات محروم - باشد و براى آن‌ها کار و فکر کند. من در انتخاباتِ دوره‌ى قبل - شاید در نماز جمعه بود - گفتم نامزدهاى انتخابات مراقب باشند خود را وامدار ثروتمندان و قدرتمندان و امثال این‌ها نکنند. اگر کسى وامدار دستگاه‌ها و اشخاص و وامدار پول و قدرت شد، دیگر نمى‌تواند براى مردم دلسوزى کند. پس دلسوزى هم یک شرط بزرگ است.
    شرط چهارم این است که نماینده‌ى مردم باید شجاع باشد. این ملت، ملت شجاع و آزاده‌اى است؛ ملتى است که تهدید قدرتهاى متکبّر جهانى او را به عقب نمى‌نشاند؛ بنابراین نماینده‌ى او هم باید شجاع باشد و نترسد؛ شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در مقابل باطل، شجاعت در پذیرش حرف حق.

    امام خامنه ای؛82/11/24؛خطبه‌هاى نماز جمعه تهران‌


  • اصل کلام: امام خامنه ای
  • قلم نگار : محمد | بیسیمچی [ قلم]

    مرزبندی شفاف با دشمن؛شاخص مهم نماینده اصلح

    یکشنبه 90 اسفند 7 ساعت 10:32 صبح
    نماینده‌ى صالح آن کسى است که پایبندى او به اسلام باشد، پایبندى او به عدالت باشد، پایبندى او به منافع ملى باشد، مرز او با دشمن مرز مشخصى باشد. اگر این نشد، آن نماینده، نماینده‌ى خوبى نخواهد بود؛ نماینده‌ى ملت در واقع نخواهد بود. خوشبختانه در کشور ما مجموعه‌هاى سیاسى‌اى که هستند، نسبت به مبانى اسلام و انقلاب تقریباً همه، بجز یک اقلیت کوچکى، متفق‌القولند؛ منتها مرز‌ها را باید روشن کرد. بعضى، از دشمن رودربایستى دارند؛ بعضى، ملاحظه‌ى دشمن را می‌کنند. ملاحظه‌ى ملت را باید کرد، ملاحظه‌ى خدا را باید کرد، نه ملاحظه‌ى دشمن را. دشمن، دشمن است؛ هرچه ملاحظه کنى، هر چه عقب بنشینى، او جلو مى‌آید. اگر خاکریز شما در مقابل دشمن خاکریز مستحکمى نباشد، او نفوذ می‌کند. دشمنان این را می‌خواهند. یکى از شاخص‌ها همین است. مردم در هر جاى کشور هستند، به این شاخص توجه کنند.
    آن کسانى که مرزشان با دشمن و دست‌نشاندگان دشمن مرز کمرنگى است، این‌ها براى ورود به مجلس اصلح نیستند. کسانى باید باشند که مرز روشنى با دشمن داشته باشند.
    امام خامنه ای؛86/12/22؛‌دیدار اقشار مختلف مردم‌


  • اصل کلام: امام خامنه ای
  • قلم نگار : محمد | بیسیمچی [ قلم]

    اصلح را انتخاب کنید

    یکشنبه 90 اسفند 7 ساعت 10:31 صبح

    اصلح را انتخاب کنید
    هنر ملت ایران و مردم شهر‌ها و حوزه‌هاى انتخابیه این است که دقت کنند، نگاه کنند، بشناسند اصلح را، بهترین را انتخاب کنند؛ بهترین از لحاظ ایمان، بهترین از لحاظ اخلاص و امانت، بهترین از لحاظ دیندارى و آمادگى براى حضور در می‌دانهاى انقلاب؛ دردشناسترین و دردمند‌ترین نسبت به نیازهاى مردم را انتخاب کنند.

    امام خامنه ای؛86/10/12؛اجتماع عظیم مردم یزد


  • اصل کلام: امام خامنه ای
  • قلم نگار : محمد | بیسیمچی [ قلم]

    آن کسى که به عنوان وکیل این ملتِ انقلابى و مؤمن و شجاع به مجلس مى‌رود، باید انقلابى و مؤمن و شجاع باشد. اگر نگوییم شجاع‌ترین و مؤمن‌ترین و انقلابى‌ترین؛ لااقل در سطح این توده‌ى عظیم مردم که این گونه از خود درخشش نشان مى‌دهند، باشد.
    آن کسى که اسلام را نمى‌پسندد و مقرّرات اسلامى را قبول نمى‌کند و براى خاطر دل بیگانگان و خوشامد دیگران، به انقلاب و ارزشهاى انقلابى اهانت مى‌کند و یا به خاطر ترس از دیگران، به جاى این‌که به ملت گرایش نشان دهد، به دشمن گرایش نشان مى‌دهد و آن کسى که تقواى لازم را ندارد و اهل معنویّات نیست و اهل دنیاست و فقط براى نام و نشان و استفاده‌ى شخصى، این مسؤولیت را مى‌خواهد، او لایق و شایسته‌ى این کار نیست.
    دنبال آدمهاى مؤمن و شجاع و انقلابى و کسانى که بتوانند قدرت این ملت را - که در سایه‌ى ارزشهاى انقلابى است - حفظ کنند، باشید. کسانى که وقتى قوانینى مى‌گذارند و موضعى مى‌گیرند و نطقى مى‌کنند، همه در این جهت باشد. این طور آدمى، شایسته‌ى آن است که به عنوان وکیل این ملت، به مجلس شوراى اسلامى برود؛ آن کسى که بفهمد امام چه مى‌گفت، چه مى‌خواست و چرا مى‌خروشید.
    وکیل آینده‌ى مجلس، باید دنبال راه امام و در خطّ او باشد.

    امام خامنه ای؛74/12/01؛خطبه‌هاى نماز عید فطر

     



  • اصل کلام: امام خامنه ای
  • قلم نگار : محمد | بیسیمچی [ قلم]

    <   <<   6   7   8   9   10   >>   >

    سنگر پشتیبانی

    اگه جنگ بشه میری؟!
    \کوک کن ساعت خویش\
    انقلاب به حاشیه رفته !
    ضرورت یک انقلاب رسانه ای
    به یاد مجنون ..
    [عناوین آرشیوشده]